وبلاگ اطلاعات گردشگری ویکی تور

اطلاعات و عکس هایی زیبا از مکان های دیدنی و لذت بخش و بکر

وبلاگ اطلاعات گردشگری ویکی تور

اطلاعات و عکس هایی زیبا از مکان های دیدنی و لذت بخش و بکر

۱۶ نکته که برای سفر کردن باید بدانید

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶ ق.ظ

۱-انعطاف پذیری:

اگر کلا” فرد دقیق و منظمی هستید و تاخیر نداشتن و روی برنامه بودن برایتان اهمیت زیادی دارد حتما” از پیش آمد اتفاقات غیر منتظره،تاخیرات و تغییر لحظه آخری برنامه ها ناراحت و عصبانی می شوید.

اما اگر میخواهید از سفرتان لذت بیشتری ببرید سعی کنید حداقل برای زمان کوتاهی که در سفر هستید نسبت به تاخیرات و اتفاقات غیر منتظره انعطاف بیشتری داشته باشید.

این نکته را به یاد داشته باشید که شما برای ماجراجویی ،خوش گذرانی و تغییر محل و حال و هوای زندگیتان برای مدت کوتاهی سفر کرده اید پس هر اتفاق و پیش آمدی را به چشم یک مرحله از این ماجراجویی نگاه کنید که شاید شما و همسفرانتان را به سمت اتفاقات هیجان انگیزی هدایت کند.

انعطاف پذیری و داشتن پذیرش برای رفتارها، اتفاقات و شرایط مختلف مهم ترین نکته ای است که سبب می شود سفر برای شما و همسفرانتان شیرینتر گردد.

۲-تهیه یک لیست:

همیشه مدتی قبل از آغاز سفر در اینترنت جستجو میکنیم:رستورانهای خوب،خوراکیهای محلی،جاذبه های گردشگری،آثار باستانی و سوغات خاص هر شهر…

اما این اطلاعات اگر جایی یادداشت نشن مسلما درصد زیادیش از ذهنمون پاک میشن.

یادداشت برداری یک یا دو هفته قبل از سفر از اطلاعاتی که جمع آوری کردید و یا لیست وسایلی که باید همراه خودتون ببرید و یا کارهایی که قبل از ترک منزل باید انجام بدید بسیار مفید خواهد بود.

برای مثال اگر لیستی داشته باشید که بهتون یادآوری کنه چه کارهایی رو قبل از خروج از منزل انجام بدید و بعد از انجام هرکدوم آن را خط بزنید ممکن است شما رو از یه نگرانی دائمی در سفر نجات دهد که مثلا شیرگاز را بسته ام؟گلدانها رو آب دادم؟

۳-یادگیری عبارت های پرکاربرد در زبان مقصد:

اگر قصد سفر به کشورهای دیگه رو دارید و یا میخواهید به شهر های از ایران مثل تبریز سفر کنید که گویش خاص خودشون رو دارند.

یادگرفتن چند جمله ی کلیدی به زبان آنها علاوه بر این که کار بسیار ساده ای است و ممکن است به کارتان بیاید می تواند هنگام خرید یا ارتباط با مردم آن محل موجب ایجاد صمیمت گردد.

جملاتی مانند : سلام،متشکرم،قیمت این چند است؟،تخفیف بده،متاسفم و…

۴-به همراه داشتن باتری اضافی:

سفر میگذرد و ممکن است رفته رفته خاطرات زیبای آن سفر در ذهنمان کم رنگ شود و تنها دیدن عکسها هست که اوقات خوش آن سفر را به یادمان می آورد پس سعی کنید در هر موقعیت برای گرفتن عکس آماده باشید.

اگر دوربین عکاسی حرفه ای همراه دارید حتما یک یا دو باتری دوربین یدک به همراه خود ببرید چون معلوم نیست که چه زمانی موفق به شارژ مجدد شوید و درآن مدت احتمالا ثبت لحظات خوب زیادی را از دست خواهید داد.

اگر از دوربین گوشیتان برای عکاسی استفاده می کنید،که مطمئن باشید به پاوربانک جهت چندین بار شارژ مجدد در روز نیاز فراوان خواهید داشت.

پس اول پاور بانکتان را داخل کوله بیندازید که فراموش نشود.

و فراموش نکنید که شبها هنگام برگشت به اقامتگاهتان پاوربانک را شارژ کنید تا برای روز بعد آماده باشد.

گرفتن عکس به جز ثبت لحظات خوش ،خودش به نوعی فان و سرگرمی است.

۵-به همراه داشتن شال بافتنی:

 معمولا هنگام سفر با تغییرات ناگهانی دما و آب و هوا روبرو می شویم و بهتر است برای آن آماده باشیم اما همراه داشتن لباس های گرم و ضخیم ممکن است فضای زیادی از چمدان ما را اشغال کند.

 معمولا هنگام سفر با تغییرات ناگهانی دما و آب و هوا روبرو می شویم و بهتر است برای آن آماده باشیم اما همراه داشتن لباس های گرم و ضخیم ممکن است فضای زیادی از چمدان ما را اشغال کند.

اما یک شال بافتنی سبک علاوه بر این که فضای کمی در چمدان میخواهد میتواند بسیار کاربردی تر باشد. یک شال سبک میتواند به عنوان رو انداز هنگام استراحت و خواب استفاده شود و یا به هنگام سرما میتواند مثل یک لباس اضافی دورمان پیچیده شود.

شال های تک رنگ انتخاب مناسبی است چون میتواند با هر لباسی ست شود و حتی استایلمان را هم بهتر کند.

۶- به همراه داشتن یک کپی از مدارک مهم:

اگر عازم یک سفر داخلی هستید بهتر است طبیعتا باید مدارک شناسایی و شناسناسنامه همراه داشته باشید اما جهت جلوگیری از گم شدن این مدارک مهم بهتر است که پس  از استقرار در اقامتگاهتون اون رو در یک محل امن قرار بدید و هنگام گشت و گذار در سطح شهر با خود همراه نکنید.و تنها یک کپی از اون رو و یا عکسش رو همراهتون داشته باشید.

اگر هم مقصدتون خارج از کشور هست حتما یک کپی از پاسپورتتون و یه عکس اضافه از عکس پاسپورتتون همراه داشته باشید تا در صورت گم شدن پاسپورتتون با مشکلات کمتری مواجه شوید.

و فراموش نکنید که حتما کپی ها رو در کیف جداگانه ای قرار دهید،برای مثال پاسپورت رو در کیف دستی به هواپیما ببرید و کپی رو داخل چمدان به بار بفرستید.

۷- پر کردن کیف دستی قابل حمل هنگام پرواز با وسایل ضروری :

همیشه چند درصد احتمال دارد که چمدانتان هنگام پرواز گم شود.کیف دستیتان را طوری مجهز کنید که حداقل چند روز در مقصد بدون چمدانتان دوام بیاورید.

پیشنهاد ما قرار دادن داروهای ضروری،پول،مسواک ، ضدآفتاب ،ژل ضدعفونی،لباس زیر اضافی ، پاور بانک و مدارک در ساک دستیتان است.

۸- تحقیق درباره ی وسایل نقلیه ی عمومی و فواصل مکانهای تفریحی مقصد :

اگر میخواهید در کمترین زمان و کمترین هزینه همه ی جاهای تفریحی مقصدتان را بگردید و از آن لذت ببرید تنها راهش اینست که قبل از سفر برنامه ریزی کنید.

مسیرها و وسایل نقلیه عمومی را در اینترنت پیدا کنید و برنامه بریزید که چگونه میتوانید در هر روز دو یا سه محل نزدیک به هم را ببینید.

و حتما از نحوه ی پرداخت و قیمت حمل و نقل مطمئن شوید.

۹- از محلی ها بپرسید:

همیشه میشه برای پیدا کردن یک رستوران خوب یا محله دیدنی در اینترنت جستجو کرد و نظرات سایر توریست ها رو راجب اون مکان خوند.

اما برای دونستن نظر محلی ها و شناختن جاهای فوق العاده خاص باید رفت سراغ خودشون و باهاشون مشورت کرد.

باید بهشون بگی که دنبال چی هستی؟چه سبک غذا و رستورانی میخوای و ازشون بخوای که راهنماییت کنن.

دیده شده که پیشنهاد محلی ها خیلی وقت ها از گوگل بهتر بوده.

۱۰_ از چند هفته قبل برنامه ریزی کنید:

هرچه زودتر برای رزرو اقامتگاه و پروازتان اقدام کنید انتخاب های بیشتری خواهید داشت و ممکن است قیمت کمتری پیدا کنید.

تعداد زیادی از مسافرین که به سایت موسم جهت رزرو اقامتگاه مراجعه می کنند یا به مقصد رسیده اند و یا فردا عازم سفر هستند و این موضوع شانس خالی بودن اقامتگاه مورد نظرشان را کاهش میدهد.

۱۱_ با ذهنی باز سفر کنید:

اگر در یک کوپه قطار با غریبه ها همسفر هستید و یا در هواپیما کنار فردی غریبه نشسته اید سعی کنید به حریم شخصی اش احترام بگذارید اگر تمایلی نشان نمیدهد با او صحبت نکنید و مزاحمش نشوید.

اگر در مقصد آدمها طرز پوشش و یا رفتاری دیده اید که برایتان جدید و عجیب سعی کنید قضاوت نکنید،شما یک بازدید کننده هستید.

۱۲_ صد در صد زمانتان در سفر را برنامه ریزی نکنید:

همه دوست دارن که از سفر به یک مکان جدید حداکثر استفاده را بکنند،در زمان محدودشان فرصت کنند که همه ی رستورانهای معروف، همه ی مکانهای تاریخی و همه ی جاهای تفریحی یک شهر راببینند.و طبیعی است که این موضوع تنها با برنامه ریزی کردن سفر ممکن است.

اما نکته اینجاست که برنامه ریزی کردن صددرصد زمانتان در سفر به صورت فشرده می تواند شما را مضطرب کند و باعث شود لذت کافی از گردش ها نبرید و فقط به فکر به موقع رسیدن به برنامه ی بعدی باشید.

همیشه بین برنامه ها زمان کافی برای استراحت و یا تاخیرهای احتمالی قرار دهید.

تجربه نشان میدهد که اکثر خاطرات شیرین در زمانهای برنامه ریزی نشده رقم میخورند.

۱۳_ برنامه ی سفرتان را برای یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان که در سفر همراه شما نیست بگویید:

اگر تنها سفر میکنید که این موضوع بسیار حیاتی هست که قبل از سفر و یا حین سفر کسی را از برنامه ها ومقاصدتان باخبر کنید.

اگر هم دسته جمعی سفر میکنید بازهم مطلع ساختن شخصی که در خانه منتظرتان است از برنامه ی سفرتان انتخاب درستی است و ایمنی سفر را بالا می برد.

۱۴_ برخی وسایل ضروریتان را در ساک همسفرتان قرار دهید و برخی وسایل او را در ساک خودتان قرار دهید:

با پخش کردن وسایل در کیفهای مختلف خودتان را در مقابل گم شدن احتمالی ساک یا چمدان ها ایمن تر میکنید.به اینصورت که اگر یکی از ساکها گم شود هر دو هنوز کمی وسایل ضروری دارید.

۱۵_ پولتان را در کیفها پخش کنید:

همه ی پول نقد و کارتهای اعتباریتان را در کیف پولتان نگه ندارید در اینصورت اگر کیف پولتان سرقت و یا گم شود هیچ پولی برایتان باقی نمیماند.

بهترین حالت این است که پولها را در دو یا سه کیف مخفی کنید.

۱۶_ جعبه کمکهای اولیه کوچک همراه داشته باشید:

یک جعبه کمکهای اولیه کوچک همراه داشته باشید و حتما آنرا به قرص های ضروری مجهز کنید،مثل مسکن های مجاز در کشور مقصد ،قرص حساسیت،ضد تهوع ،قرص سرماخوردگی و …

ممکن است در مقصد نتوانید به راحتی این داروها رو تهیه کنید.

اینها خلاصه ای لیست وار از نکاتی بود که ممکن است سفر را برایتان ساده تر،ایمن تر و شیرینتر کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی